Lemminkäinen går i svart

Sendt inn av
Itera Gazette
Kunde
Lemminkäinen Norge
Medieplassering
Annonsene: I bransjebladene Våre Veger og Byggeindustrien.
"Lemminkäinen går i svart" fra asfaltleverandøren Lemminkäinen er en kampanje rettet mot entreprenører over hele landet. Asfaltleverandører kommuniserer svært tradisjonelt. Menn i hjelm, veivalser og you name it. Lemminkäinen ville skille seg ut fra konkurrentene NCC, Veidekke og PEAB – og "gikk i svart"! Vi ga dem et helt annet og skarpere kampanjeuttrykk, hvor det kreative fokuset var på selve råstoffet: Asfalt. For det er asfalten, og businessen rundt den, som Lemminkäinen virkelig kan. Kampanjen begynte bredt, med annonser, for å så gå spissere til verks med messestand, bokutgivelse og DM. I de tre dagene Bygg Reis Deg-messen på Norges Varemesse varte, komminuserte vi med profesjonelle, private og studenter. Én målgruppe for hver dag, med asfalt-godteri (svart toffee) og tilpassede hand-outs. Boken var en egen nyutgivelse av det finske nasjonaleposet Kalevala. Der er vikingen Lemminkäinen en av heltene. Boken ble, og blir gitt til de ansatte. Med et anstrøk kultur i et ellers kulturfattig miljø, skaper den stolthet. Den brukes også eksternt. Timeglass-DMene gikk, og går til viktige entreprenører, og forteller at Lemminkäinen leverer til avtalt tid, noe som er en svært viktig "driver" i bransjen.

Bidragsytere

  • Mette Nilsen
    Art Director
  • Marlene Garred
    Grafisk Design
  • Gro Matthiasen
    AD-assistent
  • Børge Skråmestø
    Tekstforfatter
  • Martin Smestad Hansen
    Konsulent
  • Anne Nyseter Perez
    Prosjektleder
  • Erik Fuglseth
    Fotograf
  • Tom André Aas
    Ansvarlig hos kunde