Lenge Leve Utelivet

Sendt inn av
Anorak
Kunde
Vipps
Den 27.mai skjedde det som mange hadde lengtet etter: Den nasjonale skjenkestoppen ble opphevet og to-meteren reversert slik at folk kunne møtes på restaurant igjen.<br />I løpet av pandemien ble kontaktløs betaling blitt mer vanlig og bruken økte, noe Vipps synes var bra og ønsket mer av. Derfor handlet vår markedsinnsats om å hylle og hjelpe lokale restaurantene til en god start etter nedstengingen, gjennom å minne folk og restauranteiere om Vipps som enkel betalingsløsning. M.a.o. stimulere etterspørsel og bidra med tilbud.<br /><br />Konseptet hyllet utelivsbransjen og strategien var å kommunisere til bedrifter og privatpersoner i parallell for å skape synergieffekter. <br /><br />Kampanjens deler.<br /><br />Hjelpe restauranter:<br />Fortrelle hvordan restauranter kan gjøre det enklere for sine kunder.<br /><br />Hjelpe folk på restaurant:<br />Gjøre det klart at man kan betale med Vipps.<br /><br />Hylle utelivet:<br />Minne folk om å komme seg ut.<br /><br />Motivere folk til å komme seg ut:<br />Gi et sterkt insentiv for å spise/drikke ute.<br /><br />Mediestrategien hadde "in-app", native, LinkedIn, Facebook og eDM, hvor vi brukte data for å segmentere og få kostnadseffektiv spredning. Det ble supplert med utendørs i Oslo, SoMe samt tilstedeværelse på utesteder.<br /><br />Resultatet overgikk på flere parametere målsettingene, hvor de viktigste var: <br />Kjennskapen til å kunne betale med Vipps på serveringssteder økte til 50% i kampanjeperioden (mål 49%).<br />Og antall serveringsteder som tilbyr Vipps øket med 99%!

Bidragsytere

  • Lars Holthe
    Kreatør - Art Director
  • Peter Power
    Kreatør - Tekstforfatter
  • Hege Iren Dyrseth
    Prosjektleder
  • Bjørn Erling Solberg
    Kundeansvarlig rådgiver
  • Silje Strømmen
    SoMe/Content ansvarlig
  • Sondre Hårstad
    Designer
  • Darri Thorsteinsson
    Motion graphics
  • Nøkkvi Thorsteinsson
    Motion graphics
  • Nicklas Bohman
    Strategisk planner
  • Andreas Kleiberg
    Fotograf
  • Lars Istre
    Ansvarlig hos kunde
  • Caroline Nilsen
    Kampanjearbeid
  • Christian Lindemann
    Kampanjearbeid
  • Eivind Hjermstad-Sollerud
    Kampanjearbeid
  • Thomas Townsend
    Kampanjearbeid
  • Kristoffer Henrichsen + resten av team e-com
    Kampanjearbeid
  • Ina Røsjorde og Carl Findahl + resten av team app
    App utvikling
  • Erika Harneryd
    Media
  • Petter Eilertsen
    Media
  • Nicolai Zimmer
    Media
  • Terje Isachsen
    Media
  • Stian Rogert Kristiansen
    Media