Lenge Leve Utelivet

Sendt inn av
Anorak
Kunde
Vipps
OPPGAVEN<br />Hvordan kunne Vipps bidra til å gi restaurant-og utelivsbransjen en så bra start som mulig når Norge åpnet opp, og med det forsterke Vipps sin posisjon som et enklere betalingsalternativ, både hos forbrukere og bedrifter?<br /><br />LØSNING<br />Ideen ble å lage en hyllest av utelivet, i utelivets formspråk, som skulle treffe perfekt på timing, samtidig som den kunne inspirere og gi folk et ekstra insentiv til å dra ut.<br /><br />Kampanjen, som lå klar, gikk på digitalt samme dag som Raymond Johansen annonserte åpningsdatoen, med utendørs og aktivering i dagene etter. <br /><br />Vipps lagde i tillegg et system som klarte å fange opp hvilke betalinger som kom fra restauranter og cafeer, og på to helger spanderte de mat og drikke for 200 000 kroner på glade Oslo-borgere som kom seg ut, betalte med Vipps og bidro til en best mulig start for utelivet.

Bidragsytere

  • Lars Holthe
    Kreatør
  • Peter Power
    Kreatør
  • Hege Iren Dyrseth
    Prosjektleder
  • Bjørn Erling Solberg
    Rådgiver
  • Sondre Hårstad
    Designer
  • Nicklas Bohman
    Planner
  • Nökkvi Thorsteinsson
    Motion
  • Darri Thorsteinsson
    Motion
  • Emma Thorén
    Produsent
  • Silje Strømmen
    Content
  • Andreas Kleiberg
    Fotograf
  • Ole Henrik Dyrseth
    Produsent
  • Lars Istre
    Kunde
  • Caroline Nilsen
    Kunde
  • Christian Lindemann
    Kunde
  • Mediebyrå
    Mediebyrå