Lervig – Johnny Low

8602 83261 original
8605 45f2a original
8608 de6fb original
8611 e9083 original
8614 c289c original
8617 14f69 original
Sendt inn av
procontra
Kunde
Lervig Aktiebryggeri
Medieplassering
I butikk
Oppgave Utvikle design for det aller første lettølet fra Lervig Aktiebryggeri, og Norges første IPA lettøl. Kunden ønsket at flasken skulle skille seg fra mengden i butikkhyllene, samtidig som man umiddelbart skulle se slektskapet til de etablerte kvalitetsølene Hoppy Joe, Lucky Jack og Betty Brown fra Lervig. Konsept Designet tar utgangspunkt i gamle iddiser, kjent fra den lokale hermetikkindustriens storhetstid. Med utgangspunkt i navnet skapte vi en ny karakter, en ny øl-personlighet, Johnny Low. Lettølet er et India Pale Ale inspirert øl. Designet illustrerer den lave alkoholprosenten (det lette) gjennom en ung matros i maritime omgivelser. Johnny Low er den yngre versjonen av Lucky Jack (Et øl i samme Lervig serie, der vi portretterer en gammel sjømann på etiketten). Den lysegrønne fargen skulle skape oppmerksomhet i butikk, samt underbygge smaken av humle og friskheten i ølet. Etterspørselen tømte bryggeriet for Johnny Low i løpet av få uker.

Bidragsytere

  • Daniel Brokstad
    Grafisk Design
  • Rune Langemyhr
    Konsulent
  • Nick Hegreberg
    Annet (må beskrives)
  • Morten Robberstad
    Ansvarlig hos kunde