LEV VEL

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Rema 1000
Medalje
Gullblyanten 2015
Diplom, Design - Pakning
Bakgrunn REMA 1000 ønsket å utvikle et sterkt konsept for sin viktige målgruppe: barnefamilien. Serien skulle gjøre det enklere for foreldre å gjøre gode valg ved å levere på deres behov; gode produkter, trygge ingredienser og miljø. Dette er også Rema 1000s overordnede strategi; høy kvalitet, lave priser og ansvar. Utfordring Oppgaven inkluderte merkevarestrategi, konseptutvikling, navn, visuell identitet og emballasjedesign. Konkurransen om foreldres fokus og lommebok er hard. Bildet er ofte tredelt - veletablerte aktører fokuserer på merkevarebygging og troverdighet, PL er prisdrevet, mens nisjeaktørene er de som kommuniserer økologi. Dermed tvinges foreldre til å måtte velge mellom flere ting som er like viktig for de. Det visuelle språket i kategorien er preget av klinisk informasjon, klisjefylte fremstillinger av mor og barn eller fargesprakende smoothies. Løsning Vi valgte en emosjonell tilnærming. Både den spesialutviklede fonten og de unike illustrasjonene bringer lekenhet og menneskelighet inn i en industriell kategori. Kombinasjonen av naturlige/ og ekte bilder med karakteristiske illustrasjoner styrker serien og appellerer til fantasien. Kontrasten mellom illustrerte overflater og fargede tall og flater skaper tydelig fargekoding og forenkler navigasjon. Den rike, visuelle verktøykassen gir serien stort utviklingspotensial og gjør det enkelt for Rema å kommunisere sin merkevare i alle kanaler og plattformer.

Bidragsytere

  • Hanne Rognstad Østenfor
    Konsulent
  • Mathias Disen
    Kreativ leder
  • Tonje Jæger
    Grafisk Design
  • Caroline Heibo
    Grafisk Design
  • Linda Strøm
    Grafisk Design
  • Pia Østen
    Grafisk Design
  • Karianne Stenby
    Prosjektleder
  • Bjørn Rune Lie
    Illustrasjon
  • Bjørn Rune Lie og Ellmer Stefan
    Annet (må beskrives)
  • Kari Tinnen
    Tekstforfatter
  • Sebastian Ludvigsen/TINAgent
    Fotograf
  • Andreas Kalleberg
    Grafisk Design
  • Marianne Lånkan Laurendz, Maria Iversen, Cecilie Arnesen, Anne Gro Johansen,
    Ansvarlig hos kunde