Lofoten Black

7150 fd78f original
7151 6937c original
7152 37655 original
7153 3a5eb original
7154 da93e original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Lofoten Vinter
Medieplassering
Nordnorsk Opplevelseskonferanse
Lofoten som destinasjon er fullbooket i høysesongen juni og juli. Det er et stort potensiale for å øke belegget i lavsesong (høst-vinter-vår). Samtidig er aktivitetene og severdighetene i lavsesongen svært interessante for den viderekomne turisten – nesten mer ettertraktede og ekslusive enn sommeraktivitetene: Lofotfisket, tørrfiskhenging, toppturer/offpiste, surfing, og generelt litt mer vær og vind. En gruppering av aktører i Lofoten (hotell, restauranter, båt/aktiviteter, butikker osv) gikk sammen for bedre å kunne markedsføre Lofoten sept – mai. Konseptet Lofoten Black spiller på det eksklusive ofte assosiert med "black"; kredittkort, menyer, slalomløyper osv. Det er for de få, de innvidde, priviligerte, for de som lar seg utfordre. Ikke sol og blå himmel men sjøsprøyt, dramatikk og heftige opplevelser. I stedenfor at offseason blir mindre verd enn sommermånedene så er det mer ekslusivt. Opplevelsene er sterkere, mer autentiske. Man får ta del i et naturmirakel som er få forundt. Sosiale mekanismer på web, i business sammenheng og i utelivet samt spesialbehandling av forhandlere og reisebyråer skal øke rekkevidden av Lofoten Black konseptet og gjøre det ettertraktet.

Bidragsytere

  • Trine Weidal
    Konsulent
  • Nina O'Gorman
    Annet (må beskrives)
  • Hans Haugli
    Kreativ leder
  • Stein Øvre
    Grafisk Design
  • Jørn Tore Sande
    Webdesign
  • Marte Alstad Hansen
    Art Director
  • Martine Flatlie
    Tekstforfatter
  • Anne Kindem
    Prosjektleder
  • Remi Eilertsen
    Klipp