Lofotlam

10654 a5b57 original
10657 52659 original
10660 c38c0 original
10666 e23ae original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Lofotlam
Vi fikk i oppgave å etablere Lofotlam som en premium merkevare. Designet skulle kommunisere lammekjøtt i verdensklasse, og tydelig vise hvordan flora, dyrevelferd og natur spiller sammen og påvirker kvaliteten på kjøttet. I tillegg var det ønskelig at merket ”Beskyttet geografisk betegnelse” sto godt ut for å ytterlige understreke opprinnelse og differensiere fra andre leverandører. Videre måtte porteføljen ha godt synlighet i butikk, for å øke forbrukerkjennskapen til den lite kjente merkevaren. For å få et helhetlig inntrykk, er alle produktvarianter pakket i svart skål med gjennomsiktig film og banderole i grov papp. Banderolene er produktspesifikke, men har lik oppbygging. Hvert produkt har sine egne naturfoto fra konkrete områder i Lofoten. Noen produktvarianter har fått et ekstra kvalitetsløft med produktinformasjon i gull på svart felt. De andre produktvariantene har produktinformasjon på hvitt felt med sort tekst. Til tross for at alle banderolene varierer fra produkt til produkt, gir den faste oppbyggingen et helhetlig og unikt inntrykk.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Eia Grødal
    Grafisk Design