Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vi fikk i oppgave å etablere Lofotlam som en premium merkevare. Designet skulle kommunisere lammekjøtt i verdensklasse, og tydelig vise hvordan flora, dyrevelferd og natur spiller sammen og påvirker kvaliteten på kjøttet. I tillegg var det ønskelig at merket ”Beskyttet geografisk betegnelse” sto godt ut for å ytterlige understreke opprinnelse og differensiere fra andre leverandører. Videre måtte porteføljen ha godt synlighet i butikk, for å øke forbrukerkjennskapen til den lite kjente merkevaren.
For å få et helhetlig inntrykk, er alle produktvarianter pakket i svart skål med gjennomsiktig film og banderole i grov papp. Banderolene er produktspesifikke, men har lik oppbygging. Hvert produkt har sine egne naturfoto fra konkrete områder i Lofoten. Noen produktvarianter har fått et ekstra kvalitetsløft med produktinformasjon i gull på svart felt. De andre produktvariantene har produktinformasjon på hvitt felt med sort tekst. Til tross for at alle banderolene varierer fra produkt til produkt, gir den faste oppbyggingen et helhetlig og unikt inntrykk.