Logo og identitet for Aicono

L KO Kmz Ql Group 1360
L KO Kmz Ql Group 1362
L KO Kmz Ql Group 1361
L KO Kmz Ql Group 1363
L KO Kmz Ql Group 1364
L KO Kmz Ql Group 1365
L KO Kmz Ql Group 1366
L KO Kmz Ql Rectangle 52697
L KO Kmz Ql Rectangle 52704
L KO Kmz Ql Rectangle 52713
L KO Kmz Ql Rectangle 53107
Sendt inn av
R8 Edge
Kunde
Aicono
Ekstern url
https://aicono.no/
Easyflow ble startet i 2021 av Sondre Døhli og Mats Lia. Konseptet var regnskap gjort easy, med smart bruk av teknologi som frigjør tid til rådgivning. Det ble godt tatt imot, men navnet forvirret og logoen og nettsiden gjenspeilet ikke bedriftens fokus på teknologi og ønsket posisjon i markedet.<br /><br />Oppdraget startet med en Brand Sprint, for å definere merkevarestrategien og utarbeide en merkevareplattform. Denne dannet grunnlag for utvikling av et nytt navn, en ny visuell identitet og en ny nettside.<br /><br />Det nye navnet ble Aicono, et navn sammensatt av AI og Economy – essensen av det merkevaren tilbyr og er tuftet på. Veien er kort til å etablere og ta eierskap til begrepet Aiconomy – fremtidens økonomiske rådgivning.<br /><br />Den visuelle identiteten er digital og moderne og fremstår som intuitiv og brukervennlig. Det skal være lekende lett å bli – og være – kunde av Aicono. Siden deres stjernekunder er over gjennomsnittet interessert i teknologi, laget vi nettsiden i både light- og dark-mode, og lar brukeren velge den versjonen de liker best. En morsom og profilbyggende gimmic.

Bidragsytere

  • Yvonne Aasbø
    Rådgiver
  • Hugo Stensrød Pedersen
    Prosjektleder
  • Amandus Engh Bjerk
    Senior designer
  • Espen Grimsgaard
    Utvikler
  • Jan Georg Iversen
    Tekstforfatter