Lokkemat

Sendt inn av
TRY
Kunde
BI
Medieplassering
Promoterte facebookposter
Stadig flere norske studenter velger å ta bacheloren sin i utlandet. Handelshøyskolen BI ønsket å få flere av dem til komme hjem for å ta en master. For å gi målgruppen litt hjemlengsel laget vi Lokkemat. Fire særnorske produkter fikk ny, akademisk emballasje som fortalte om fordelene ved å ta en master i Norge. Produktene kunne bestilles helt gratis på lokkemat.bi.no, men kun om du oppga en utenlandsk adresse. Lokkematen hjalp også BI å sette fokus en av de største fordelene med sine masterprogrammer: tett kontakt med næringslivet. I løpet av 2 uker ble lokkematen revet bort. 2500 pakker vaffelmix, lomper og soloflasker ble sendt til 56 forskjellige land. Kampanjen benyttet seg av promoterte og målrettede facebookposter som eneste betalte annonseringskanal. (Lokkemat ga så gode resultater at BI bestemte seg for å kjøre konseptet et år til. På lenken ligger 2015-utgaven av Lokkemat. Noen av produktene er byttet ut, og det er gjort noen designendringer, men funksjonaliteten er den samme som i 2014)

Bidragsytere

  • Sindre Rosness
    Art Director
  • Bård Gabrielsen
    Tekstforfatter
  • Monica Rosengren
    Prosjektleder
  • Linda Kling
    Konsulent
  • Rickard Roslund
    Grafisk Design
  • Thomas Lein
    Flashutvikler
  • Kaja Helene Kristiansen
    Webutvikling
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Arne Wellberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Annicken Hejna
    Ansvarlig hos kunde