Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
"Lotto-millionærere er ikke som andre millionærer" er Norges lengst levende reklamefilm-konsept. Det er laget mer enn 50 filmer på konseptet. <br />Otto-filmene er den siste tilskudd på stammen. <br /><br />Man mange er kanskje ikke klar over at det kreative spillerommet for Lotto er relativt trangt? Norsk Tipping er et statseid spillselskap og dermed er restriksjonene mange. Det er for eksempel ikke lov å vise barn eller barnefamilier, eller noen under 18 år. Man skal aldri antyde at penger kan kjøpe lykke eller vise store pengesummer. Et ryddig regelverk, som er helt på sin plass, men som kan gjøre det utfordrende å lage filmer som skal treffe folk flest. (Folk flest møter for eksempel en eller annen unge på livets landevei).<br /> <br />Otto representer egentlig barnet i oss alle. Det handler om å nyte livets små gleder. Det være seg mat eller en fridag. Det å tenke det beste om alle, alltid. I arbeidet med Otto må vi derfor hele tiden huske på at hans mentale hundeunivers er begrenset - og vi må aldri tilegne han tankerekker som er for store for en hund. Det er sånt man blir glad av.