LØV. Et blad fra Byhaven.

Sendt inn av
BERRE Kommunikasjonsbyrå
Kunde
Byhaven / ECDE
Byhaven er et kjøpesenter med ca. 40 butikker i Trondheim sentrum. Som et kjøpesenter uten gode parkeringsfasiliteter, var konkurransen hard mot mastodontene utenfor sentrum, som kunne tilby gratis parkering og langt flere butikker. Senteret ble åpnet i 1999, men byggets historie går tilbake til 1800-tallet. Her finnes generasjoner av kjøpmenn med spisskompetanse og lidenskap. Senterets arkitektur er preget av høy kvalitet og gode materialvalg. Vi ønsket å styrke Byhavens unike merkevare som et kjøpesenter av lokale kjøpmenn. Et senter hvor kunden føler seg hjemme, hvor man får råd og god service. Hvor man ikke handler av «den store internasjonale kjeden», men av Hege, Ronny og Cicilie. Dette inspirerte oss til å skape LØV. Tanken var å lage et redaksjonelt kvalitetsmagasin som ikke ble oppfattet som reklame, men noe leseren hadde lyst til å ta vare på. Noe av det originale er portrettintervjuene. Hvert magasin inneholder et portrettintervju med en av Trøndelags og Norges mest kjente profiler. LØV ble en suksess, og siden 2009 har det blitt produsert flere årlige magasiner. Innholdet ble også utgangspunktet for senterets helhetlige markedsføring. LØV er brukt i undervisningen på BI, som eksempel på vellykket innholdsmarkedsføring. LØV er sitert i redaksjonelle saker i Adresseavisen og VG.

Bidragsytere

  • Elisabeth Høsflot Klæbo
    Ansvarlig redaktør
  • Carina Wold
    Kreativ leder
  • Monica Tronsvang
    Prosjektansvarlig
  • Lill Beate Mathisen
    Prosjektleder / tekstforfatter
  • Knut Guttorm Jermstad
    Tekstforfatter
  • Lasse Berre
    Fotograf
  • Jens Westbye
    Fotograf
  • Markus Nymo Foss
    Fotograf
  • Morten Warholm Haugen
    Fotograf
  • Anita Mæhre
    Grafisk designer