Luksusvaksinen

Sendt inn av
Tante Randi Reklamebyrå
Kunde
UNICEF
Så fort den etterlengtede vaksinen mot Covid-19 kom for salg, støvsugde de rikeste landene i verden markedet for doser - som gjorde vaksinen til et produkt kun for de rike. Verdens ledende distributør av vaksiner, UNICEF, ville belyse denne urettferdige fordelingen og få problematikken opp i lyset. Derfor lagde vi en kampanje der vaksinen ble portrettert som et luksusprodukt. Men for at vi virkelig skulle vekke oppmerksomheten til det norske folk, var det viktig at vi ikke prøvde å imitere en stil, men at alt ble 100% autentisk. Derfor fikk vi den verdenskjente motefotografen Lindsay Adler (New York), kjent for å ta bilder for de store motehusene og -magasinene i USA og Paris, til å skyte kampanjen. Modellen som ble brukt, er til daglig ansiktet til Tom Ford og Fendi, og retusjeringen ble gjort av den samme som gjør etterarbeid på Vogue og Elle. Kampanjen gikk i mote- og livsstilsmagasiner, Adshel på kjøpesentre, landsdekkende aviser og i sosiale medier - de samme kanalene som luksusprodukter annonserer. Den fikk mye oppmerksomhet, både i inn- og utland, og ble raskt UNICEF Norges mest omtalte kampanje, og satte rekord i engasjement på sosiale medier og trafikk til UNICEFs nettsider.

Bidragsytere

  • Zakarias Nadir
    Art Director
  • Glenn Haugen
    Tekstforfatter
  • Tore Woll
    Tekstforfatter / Kreativ leder
  • Mona Torgersen
    Designer
  • Merethe Brunsell
    Prosjektleder
  • Ragni Reitan Haugum
    Prosjektleder
  • Lindsay Adler
    Fotograf
  • David Geffin
    Filmfotograf
  • Nadia Selander
    Etterarbeid
  • Erik Augdahl
    Merkevareansvarlig
  • Christine Hanken
    Prosjektleder
  • Ola Wiig Hanssen
    Fundraising manager
  • Dat Troung
    Kommunikasjonsrådgiver