Lyderia

24805 f08c2 original
24808 2b543 original
24811 3a160 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Rikskonsertene
Medieplassering
Online
Med musikkspillet Lyderia gir Rikskonsertene et unikt bidrag til norske elevers kulturelle dannelse. Til tross for at Rikskonsertene leverer rundt ti tusen konserter i året får det enkelte barnet bare oppleve to av dem. Ambisjonen har derfor vært å utvide organisasjonens nedslagsfelt – og være tilstede for barna de resterende 363 dagene i året. Lyderia er en MMOMMG (Massively Multiplayer Online Music Making Game) for 10 – 12 åringer. Her kan barn og unge lære om musikk, remixe kjente låter og lage musikk helt fra bunnen av. Et spill der de selv kan skape, og gjennom plattformens sosiale funksjoner dele og være sammen om musikkopplevelser. Gjennom utnyttelse av mulighetene i digitale medier ville vi øke elevenes læring, forståelse og glede av musikk og skape et sted der mange barn får et møte med musikk som gir glede gjennom innsikt og mestringsfølelse. Noe de også vil bruke i fritiden sin. Lyderia åpen beta er bare begynnelsen, sammen med brukerne skal det over tid vokse seg modent. Plattformen er lagt til rette for ekstern innholdsproduksjon og kontinuerlig utvikling.

Bidragsytere

  • Stein Sørlie
    Kreativ leder
  • Petter Høistad
    Prosjektleder
  • Werner Grini
    Annet (må beskrives)
  • Christian Hochlin
    Annet (må beskrives)
  • James McKay
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Terese Skavhaug
    Annet (må beskrives)
  • Yonas Sandbæk
    Annet (må beskrives)
  • William Almnes
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Kjelstrup Larsen
    Annet (må beskrives)
  • Kent Robin Haugen
    Annet (må beskrives)