Matpakke-kampanje

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Rimi
Medieplassering
TV2, TV3, TV Norge, Discovery
RIMI MATPAKKE-FILMER Etter ti år med sviktende salg og tapte markedsandeler, innså Rimi at de hadde et akutt behov for å bedre sin prispersepsjon. Men landets minst lavpriskjede hadde verken rammebetingelser eller ressurser til å vinne en full priskrig. Derfor bestemte de seg for å kutte prisene i én kategori av gangen. Ikke for å bli billigere enn konkurrentene, men for å bli oppfattet som et rimelig alternativ. Vår oppgave var å kommunisere disse priskuttene – i første omgang på brød og pålegg – på en måte som vekket oppsikt og skapte økt sympati. Budskapet ble kommunisert med en karakteristisk og fengende film som viste en ny side av rimi. En enkel idé om å vise personligheten i forskjellige folks matpakker ble løftet til et høyere nivå med sjarmerende retrostil, symmetriske komposisjoner, særegne karakterer og den fengende versjonen av Aiko-Aiko fra franske Jullie D.

Bidragsytere

  • Paal Tarjei Aasheim
    Konsulent
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Fanny Vaager Brekke
    Tekstforfatter
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Alexander Blomquist
    Annet (må beskrives)
  • Adam Bonke
    Regissør
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Gry M. Sætre
    Producer
  • Beate Tangre
    Producer
  • Hanne Karlsen
    Prosjektleder
  • Katrine Berget
    Prosjektleder
  • Amund Halsten
    Annet (må beskrives)
  • Birger Sætre
    Annet (må beskrives)
  • Craft Worldwide
    Produksjonsbyrå