Med comeback i nord

Sendt inn av
Amedia Salg og Marked
Kunde
REMA 1000
Medieplassering
Kontinuerlig innrykk fra desember 2017 til og med desember 2018
«Med comeback i nord» Papiravisen er fremdeles sprell levende – og leverer resultater innen kommunikasjon på høyeste nivå. Det viser Rema 1000-kampanjen «Med comeback i nord» som er et medialt samspill mellom internett og papiravisen – og som viser papiravisens bredde av virkemidler, bilag/magasin inkludert. Papiravisen har til tider hovedrollen i denne kampanjen. Med selgende reklame – som flyttet varer i stor stil. Med innholdsrik innholdsmarkedsføring som skapte hyggelige stunder – basert på Rema 1000 sine verdier. Ja, papiravisen kan selge kjapt og billig, men også være den hyggelige «samspillspartneren». Visst er papiravisen en tradisjonell kanal. Men slikt skaper troverdighet – dersom moderne og korrekte virkemidler benyttes. Det har vi bevist på lokal basis, nærmere bestemt hos Nordlys i Tromsø. Stikkordene har vært langsiktighet og integrert kommunikasjon – samt styrking av Rema 1000 sine verdier etter perioder med fallende markedsandel. Kampanjen «Med comeback i nord» varte i drøye 13 måneder. Den benyttet kanalene internett og papiravis – og var planmessig regissert fra A til Å med selgende reklame i ulike formater med ulike virkemidler i begge kanaler, men også innholdsmarkedsføring – såkalt native – i begge kanaler. I tillegg fikk Rema kjøpt reklame i bilag i papiravisen eksklusivt, i forhold til sitt definerte marked. Denne delen ble kalt «Nordnorsk debatt». Og ikke minst med bilag/magasin i begge kanaler. Rema 1000 skulle på den ene siden øke omsetningen – få de som handlet lite hos Rema til å handle mer – og de som var kjernekunder til å øke handelen ytterligere. I tillegg ønsket de å by på merverdier - som det å bli kjent med kjøpmennene, gi hyggelige tips og råd og bli kjent med Rema 1000 sine kjerneverdier. Kort sagt: Salg og merkevarebygging godt integrert. Det enkle er jo ofte det beste! Se også content marketing/native: https://issuu.com/mediateamreklame/docs/rema1000-hverdagsliv-mars-2018?mode=window

Bidragsytere

  • Lena Slåtto
    Annet (må beskrives)
  • Lars Orvold
    Annet (må beskrives)
  • Joakim Akselsen
    Annet (må beskrives)
  • Vibeke Bernts
    Annet (må beskrives)
  • Regine Sandberg
    Annet (må beskrives)
  • Anette Steinly
    Annet (må beskrives)
  • Birgitte Aune
    Annet (må beskrives)