Med comeback i nord

Sendt inn av
Amedia Salg og Marked
Kunde
REMA 1000
Medieplassering
Kontinuerlig innrykk fra desember 2017 til og med desember 2018
«Med comeback i nord» Samspill mellom kanaler og kategorier kan gi knakende gode resultater – hvis det gjøres på rett måte. Kombinasjonen print og digitale kanaler fungerer maksimalt dersom ideer og kreativitet systematisk kombineres med ulike virkemidler innen reklamefaget. Det har vi bevist på lokal basis, nærmere bestemt hos Nordlys i Tromsø. Stikkordene har vært langsiktighet og integrert kommunikasjon – samt styrking av Rema 1000 sine verdier etter perioder med fallende markedsandeler. Kampanjen «Med comeback i nord» varte i drøye 13 måneder. Den benyttet kanalene internett og papiravis – og var planmessig regissert fra A til Å med selgende reklame i ulike formater med ulike virkemidler i begge kanaler, men også innholdsmarkedsføring – såkalt native – i begge kanaler. Og ikke minst med bilag/magasin i begge kanaler. Rema 1000 skulle på den ene siden øke omsetningen – få de som handlet lite hos Rema 1000 til å handle mer – og de som var kjernekunder til å øke handelen ytterligere. I tillegg ønsket de å by på merverdier - som det å bli kjent med kjøpmennene, gi hyggelige tips og råd og bli kjent med Rema 1000 sine kjerneverdier. Kort sagt: Salg og merkevarebygging godt integrert. Det enkle er jo ofte det beste! ***Native innholdsmarkedsføring, se produkt: https://issuu.com/mediateamreklame/docs/rema1000-hverdagsliv-mars-2018?mode=window

Bidragsytere

  • Lena Slåtto
    Annet (må beskrives)
  • Lars Orvold
    Annet (må beskrives)
  • Joakim Akselsen
    Annet (må beskrives)
  • Vibeke Bernts
    Annet (må beskrives)
  • Regine G. Sandberg
    Annet (må beskrives)
  • Anette Steinly
    Annet (må beskrives)
  • Birgitte Aune
    Annet (må beskrives)