Med riktig verktøy kan du skape mirakler

Sendt inn av
Trigger AS
Kunde
Jordan Maleverktøy
Medieplassering
Youtube, sosiale medier, presseomtale lokalt, nasjonalt og globalt.
Utfordring: Nordmenn bruker timer på å diskutere fargevalg når de skal pusse opp, men ingen bryr seg om maleverktøyet. For Jordan er det viktig å bygge forbrukernes forståelse for at deres maleverktøy, som tilhører premium segmentet, gjør en bedre jobb. Jordan ønsket nå å ta grep for å gi produktene sine den rollen de fortjener. Mål: Styrke merkevaren Jordan maleverktøy i målgruppen; liking +3%. Strategi: Vi måtte bryte med den rasjonelle tilnærmingen til Jordan. Vi ville skape ekte følelser ved å vise hvor fantastisk det blir når man bruker Jordan maleverktøy riktig. I 176 år har millioner av nordmenn fått hjelp av Jordan til å gi hjemmene sine nytt liv – til å skape små mirakler i hverdagen. For å vekke ekte følelser, måtte vi gå bort i fra maleverktøy som hjelper folk med å pusse opp og over til maleverktøy som skaper hverdagsmirakler. Svaret ble et nytt kommunikasjonskonsept: «MED RIKTIG VERKTØY KAN DU SKAPE MIRAKLER». Gjort mulig av Jordan. Gjennomføring: Store ord, krever tung bevisførsel, så vi lanserte konseptet ved å skape et ekte mirakel; et frieri så unikt at hele Norge ville snakke om det. Omgitt av fantastiske omgivelser skapt av Jordans malerverktøy – dokumentert og delt på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=EzRjs_7h_w4 For å unngå rykter og spekulasjoner om frieriet var iscenesatt, var det viktig å sikre at alt var 100% ekte. Alle menneskene som deltok gjorde det av kjærlighet til den vordende brudgommen og bruden. Alt ble gjennomført kun en gang. Ingen regi ble gitt. Alt var basert på ekte følelser, ekte spenning og ekte lykke. Vi la opp lokal-nasjonal-internasjonal-nasjonal PR-strategi som startet lokalt og gradvis vokste fenomenet større før det gikk internasjonalt i medier som Huffington Post, italiensk TV, MSN Live globalt og CreativityOnline. Resultater: Liking: +8,5 %. Reach: 15,5 millioner. 10 prosent av den norske befolkningen har sett filmen. Over en million mennesker har sett filmen på ulike videoplattformer.

Bidragsytere

  • Preben Carlsen, Trigger
    Konsulent
  • Magdalena Kamøy, Trigger
    Kreativ leder
  • Henriette Helgeland Tangen, Trigger
    Prosjektleder
  • Iben Andrea Syvertsen, Trigger
    Annet (må beskrives)
  • Julie Hæhre
    Annet (må beskrives)
  • Richard Patterson, Kandidat
    Producer
  • Alexander Kayiambakis
    Regissør