Mens Club

Sendt inn av
ANTI
Kunde
Coop Prix
Coop Prix manglet en fordel som de andre Coop-kjedene nyter godt av. Coop Mega har bonus på Änglamark. Coop Extra kan tilby babybonus.<br /><br />I dag har helt nødvendige kvinneprodukter som bind og tamponger en såkalt luksusskatt på hele 25%. Så derfor ble vårt forslag til Coop Prix: "Hvorfor ikke kutte prisen på nødvendige kvinneprodukter, tilsvarende denne luksusskatten?"<br /><br />Dette ble Coops Prix fordel.<br /><br />Så hvordan skulle vi gå ut og kommunisere denne fordelen?<br />Selv i 2021 er det urovekkende mange sinte menn som av ulike grunner mener at mensprodukter burde være dyrere. Men istedenfor å unngå å tråkke på såre mannetær valgte vi å gjøre det motsatte. <br /><br />Vi åpnet derfor Mens Club på kvinnedagen, 8. mars 2021. Og for å gjøre klubben kjent brukte vi TikTok til å starte en trend. Det førte til at målgruppen selv ble med på å skape «provoserende» innhold for normalisere et tema som er nettopp det, normalt. <br /><br />Kampanjen førte også til en rekke debatter og kronikker for å få fjernet skatten på produkter som strengt tatt er helt nødvendige.

Bidragsytere

  • Bjørn Solli
    Kreatør
  • Elise Apall Bjørgsvik
    Kreatør
  • Christian Hygen
    Kreativ leder
  • Tom André Engli Storsveen
    Kundeansvarlig og strategisk rådgiver
  • André Chocron
    Regissør
  • Linn Engen
    Produsent
  • Hildegunn Holtet
    Prosjektleder
  • Mathilde Sjulstad
    Kommunikasjonsdesigner
  • Kjell Ekhorn
    Designer
  • Jon Forss
    Designer
  • Pål Ulvik Rokseth
    Filmfotograf
  • Pernille Sandberg
    Stillsfotograf
  • Eirik Aanonsen
    Motion Designer
  • Shortcut
    Etterarbeid
  • MUZIKA
    Musikk
  • PÅVIRKNING
    Influencer Marketing
  • Maria Skundberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sonia Rawal
    Ansvarlig hos kunde
  • Maria Myhre
    Kommunikasjonsdesigner
  • Mads Hornsletten
    Motion Designer