Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
DnB har de siste årene blitt utfordret av andre banker, og fått posisjonen sin svekket i det unge segmentet. Vår utfordring var å vinne posisjonen tilbake, og få unge til å bli litt flinkere på sparing.
Men hvorfor er vi så dårlige til å spare? Det viser seg at hjernen er kjernen av problemet. Så vi bestemte oss for å invitere målgruppen med på et digitalt forskningsprosjekt som vi kalte Nåtidshjernen. Nåtidshjernen skulle belyse hvorfor vi tenker så kortsiktig med pengene våre, og finne ut om det er noe vi kan gjøre for å lure hjernen til å tenke litt mer langsiktig.
Filmens oppgave var å få målgruppen interessert i forskningsprosjektet vårt. For å gjøre dette måtte vi forsøke å snakke målgruppens visuelle språk. Noe som er lettere sagt enn gjort i 2020.
Formspråket til vår unge målgruppe er i rask endring. De sikler ikke nødvendigvis av cinemascope lenger, og har ikke tålmodigheten til tradisjonell storytelling eller subtile beskjeder. De vil bli filleristet.
Med Nåtidshjernen tok vi utgangspunkt i dette nye formspråket, men utviklet vår egen visuelle stil som baserer seg på skikkelig håndverk, flyvende hjerner og snakkende alpakkaer. Resultatet er en visuell stil uten regler, og en film som tar i bruk green screen, 3D animasjon, front projection, back projection, filming på set og studio, stunts og grafisk design.