Navn og identitet for HINT

Sendt inn av
ELLE mELLE
Kunde
HINT
Et HINT av nye trender. HINT er en klesbutikk lokalisert i jugendbyen Ålesund. Med få kjedeuavhengige butikker igjen i gatene, var tanken å skape et frisk pust i en av Norges vakreste bysentrum. En butikk som leter etter de unike plaggene og merkene, som skiller seg ut i gatebildet. ELLE mELLE har bistått i hele prosessen fra utvikling av navn og visuell identitet til utforming av vindusutstillinger, skilting, dekor og bæreposer. Konseptet og den visuelle profilen baserer seg på dekorelement bestående av flekker som symboliserer plaggene som er unike og forskjellige i seg selv, men som også passer sammen og blir en større helhet. På samme måte som mote- og trendverdenen stadig er i endring vil profilen til HINT kunne endre seg. Logoen vil bestå mens former og farger endres. Streken som binder bokstavene i logoen sammen representerer den «hjelpende hånden» som er tilstede. Ved hjelp av butikkens ekspertise kan kunden finne og sette sammen plagg til et komplett antrekk. Navnet HINT er dynamisk og kan brukes i butikkens kommunikasjon utad året rundt, f.eks. «Et HINT av sommer», «Et HINT av Paris», «Et HINT av eleganse».

Bidragsytere

  • Yvonne Aarset
    Prosjektleder
  • Marielle Benedicte Blaalid
    Grafisk Design
  • Guro Synes
    Grafisk Design
  • ELLE mELLE
    Annet (må beskrives)