Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I 2016 ble Netlife Research kjøpt av Posten, og fikk et søsterselskap i Bring Dialog. De to selskapene skulle ha en
felles merkevare, og et stort merkevareprosjekt ble igangsatt. Dette omfattet blant annet merkevareplattform, med
kundeløfte, visjon og verdier, og felles visuell identitet for begge selskaper.
Konsept:
I stedet for å designe en konvensjonell logo har vi jobbet med sveitsiske Dinamo Typefaces og laget en skrifttype
som fundamentet for vår identitet.
En skrifttype er et grep som gir oss mulighet til å jobbe kreativt med vår egen identitet og alle våre under identiteter,
konferanser, produkter og andre påfunn.
Det visuelle uttrykket til skrifttypen har røtter i det funksjonelle og rasjonelle, men med utradisjonelle formvalg på
bokstaver som M, N og W som skaper særpreg. N-en i Netlife Sans blir vårt symbol når vi ikke bruker hele
selskapsnavnet.
Konseptet vårt er "For folk, av folk" fordi det handler om menneskene. Å romme en hel identitet i en skrifttype er
en demokratisk grep. Ingen trenger å lete etter logoen lengre.