Netlife

Sendt inn av
Netlife
Kunde
Netlife
I 2016 ble Netlife Research kjøpt av Posten, og fikk et søsterselskap i Bring Dialog. De to selskapene skulle ha en felles merkevare, og et stort merkevareprosjekt ble igangsatt. Dette omfattet blant annet merkevareplattform, med kundeløfte, visjon og verdier, og felles visuell identitet for begge selskaper. Konsept: I stedet for å designe en konvensjonell logo har vi jobbet med sveitsiske Dinamo Typefaces og laget en skrifttype som fundamentet for vår identitet. En skrifttype er et grep som gir oss mulighet til å jobbe kreativt med vår egen identitet og alle våre under identiteter, konferanser, produkter og andre påfunn. Det visuelle uttrykket til skrifttypen har røtter i det funksjonelle og rasjonelle, men med utradisjonelle formvalg på bokstaver som M, N og W som skaper særpreg. N-en i Netlife Sans blir vårt symbol når vi ikke bruker hele selskapsnavnet. Konseptet vårt er "For folk, av folk" fordi det handler om menneskene. Å romme en hel identitet i en skrifttype er en demokratisk grep. Ingen trenger å lete etter logoen lengre.

Bidragsytere

  • Dag-Henning Brandsæter
    Grafisk Design
  • Markus Ackermann
    Grafisk Design
  • Eivind Lund
    Ansvarlig hos kunde
  • Randi BB Govertsen
    Prosjektleder
  • Målfrid Jordet Ågotnes
    Tekstforfatter
  • Bjørn Bergslien
    Tekstforfatter
  • Dag-Helge Scott
    Annet (må beskrives)