No KID-ing. Visuell identitet for eFaktura.

Sendt inn av
Itera Gazette
Kunde
Nets
Medieplassering
VG.no og andre av Schibsteds nettaviser. Rulles kontinuerlig ut i Nets' og bankenes profilmateriell.
I et marked med nye og smarte betalingsløsninger ønsket Nets å revitalisere uttrykket til merkevaren eFaktura. eFaktura måtte fungere bedre både alene og som støttet merkevare i materiellet til banker og bedrifter, og hovedsakelig i digitale flater. I tillegg til at identiteten skulle bidra til å holde på eksisterende kunder, skulle den også ha et uttrykk som appellerte til yngre. Resultatet ble en høy-digital og animasjonsvennlig revitalisering med glimt i øyet. Vi døpte den visuelle identiteten No KID-ing, siden eFaktura handler om å slippe fingergymnastikken med endeløse KID-numre. KID-inngangene gjør den også svært kampanjepraktisk, som: Leave the KIDs alone, New KIDs on the block og Christmas without the KIDs.

Bidragsytere

  • Christina Lind
    Grafisk Design
  • Irène Sætre
    Kreativ leder
  • Børge Skråmestø
    Tekstforfatter
  • Turid Helene Ødegård
    Konsulent
  • Jannicke Thoresen Fosheim
    Prosjektleder
  • Nina Cathrine Engum
    Ansvarlig hos kunde