Noen barn leker ikke krig

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Redd Barna
Medieplassering
TV og SoMe
Redd Barna ønsket en julekampanje med flere formål: -Samle inn penger -Fortelle om organisasjonen -Lansere nytt konsept: Barndom betyr alt. Målet for innsamling var rekordhøyt, og kampanjen innfridde med god margin. Utfordring Jula er viktig for veldedige organisasjoner i Norge. Det er da nordmenn åpner lommeboka. Samtidig er konkurransen om pengene sterk. Organisasjonene er mange og vanskelige å skille. De kommuniserer også tradisjonelt sett ganske likt i perioden. Gjerne ved å fortelle om akutt behov for nødhjelp ett sted (nå Syria). Og oppfordre publikum til å kjøpe symbolske julegaver eller gavelapper, som selges i nettbutikk. Strategi Noen barn får ikke mulighet til å være barn. De mister barndommen. Og mister man mulighet til å være barn, mister man gjerne også muligheten til å fungere som voksen. Sjansen for at man ender opp i fattigdom, med prostitusjon, vold eller rusmisbruk, er mange ganger så stor. Med dette som utgangspunkt, dramatiserte vi hvor stor avstand det er mellom barnelek i vesten og i land som herjes av krig og sult. Slik adressere vi behovet for akutt nødhjelp, samtidig som vi fortalte om Redd Barnas filosofi om å jobbe mer langsiktig for å sørge for barns rett til en barndom – barns rett til å leke.

Bidragsytere

  • Shortcut
    Lyd
  • Hennning Brikt Andersen
    Konsulent
  • Oscar Danielson
    Musikk
  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Henrik Berg Slang
    Tekstforfatter
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Gard Frimannslund Refvik
    AD-assistent
  • Linn Clausen
    Ansvarlig hos kunde
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Johanne Helgeland
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Shortcut
    Klipp
  • Heidi Holm
    Konsulent