Norges lengste taxitur

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Statoil Fuel & Retail Norge
Medieplassering
Nettside + youtube + facebook + radio
Statoilkoppen har vært Statoils viktigste lojalitetsbærer og kanskje eneste tilbudsmessige differensiator siden lanseringen i 2004. Modellen bak Statoilkoppen: kunden kjøper kopp (199,-) og kan fylle så mye kaffe han ønsker i et helt år hos alle Statoils 350 stasjoner. Frem til og med 2013 var ordningen slik at man kun kjøpte nytt lokk til koppen, som da var beviset på fornyet avtale. En ordning som har fungert helt utmerket og som følgelig har resultert i at 500 000 nordmenn har denne avtalen. I en svært generisk bransje, har Statoilkoppen og tilgjengelighet for påfyll (350 stasjoner), fungert som en viktig driver av trafikk til drivstoffpumper, så vel som mat og forfriskninger inne på stasjonene. Paradoksalt nok representerer utgangspunktet for kampanjen selve utfordringen: Statoil har en ikonisk kopp, en rasjonelt sett uovervinnelig avtale som driver trafikk og differensiering i et generisk marked. En kopp som kundene elsker og slår følge med til og fra alskens ærender – korte som lange. Så bestemmer Statoil seg for noe veldig dristig. Koppen skal pusses opp! Statoil endrer bokstavelig talt hele koppen. Nytt design, ny funksjonalitet og høyere pris. Sett i lys av dette, var vår oppfatning at fallhøyden knyttet til denne lanseringen var relativt stor.

Bidragsytere

  • Øistein Markus Holm
    Tekstforfatter
  • Øivind Kristiansen
    Art Director
  • Robert Radoli
    Tekstforfatter
  • Christian Aune
    Art Director
  • Bjørn Erling Solberg
    Konsulent
  • Tone Bøygard
    Prosjektleder
  • Beril Holte Rasmussen
    Producer
  • Fredrik Omre, Freelance
    Tekstforfatter
  • Sverre Stabel
    Webutvikling
  • Paulo Paes
    Webdesign
  • Espen Bjarnø
    Webutvikling
  • Mathias Friis
    Webutvikling
  • Magnus Nevstad
    Webutvikling
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Fredrik Jørgensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Anne Louise Våge
    Ansvarlig hos kunde
  • Johan Kraft-Johansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjørn Nordberg - Draw
    Illustrasjon
  • Helene Hovda Lunde, One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Sebastian Wartin, One Big Happy Family
    Regissør
  • Marte Helgensen, Marte Helgesen
    Produksjonsbyrå
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Mediafront
    Produksjonsbyrå