Norsk Møteservice

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe
Medieplassering
Sosiale medier + print
Kan du nevne et knippe kjente B2B-kampanjer? Ikke vi heller. Så da Widerøe ville engasjere med en kampanje som knyttet merket sterkere til møter og forretningsreiser, måtte konvensjoner brytes. Vi opprettet - helt på ordentlig - selskapet Norsk Møteservice: Et lite firma med store ambisjoner og en skrudd forretningsidé: Å stille i møter for andre, når som helst, hvor som helst i landet. Og gav Widerøe rollen som underleverandør og muliggjører av møtene. Navet for nyetableringen ble nettsiden norskmøteservice.no, hvor man kunne booke en skreddersydd møteaktør og gjøre seg kjent med selskapet, dets tjenester og ansatte. Lanseringen skjedde i en flermedial kampanje, der alle elementer pekte til nettsiden. Utleie av møteaktører viste seg å være en dårlig forretningsidé for Norsk Møteservice. Men en desto bedre kampanjeidé for Widerøe: Trackere viste at målgruppen ikke bare likte og husket kampanjen, men at det underliggende budskapet også nådde fram: At Widerøes hyppige avganger til mer enn 40 store og små steder i hele landet gjør det lett for mennesker å møtes.

Bidragsytere

  • Aon Naqvi
    Annet (må beskrives)
  • Joakim Vars Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Tone Helen Angsund
    Annet (må beskrives)
  • Christopher Dons
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Bacon OSL
    Produksjonsbyrå
  • Vegar Angelo
    Annet (må beskrives)
  • Ordinary People
    Regissør
  • Maja Ludvigsen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Drake Raanaas
    Prosjektleder
  • Good Morning
    Webutvikling
  • Ola Narum Berg
    Producer
  • Linda Kling
    Konsulent
  • Karl Bryhn
    Annet (må beskrives)
  • Vilde Odmundson
    Grafisk Design
  • Cato Skogvoll
    Annet (må beskrives)