Norwegain Rain

12481 6a699 original
12484 8b3d8 original
12487 e2866 original
12490 99ddf original
12496 8ab48 original
12499 6fae8 original
12505 bf67a original
12511 ba3db original
12520 e0f36 original
12523 80497 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Norwegian Rain
Oppgaven var å samle den offisielle nettsiden til Norwegian Rain og nettbutikken under samme nettadresse, samt designe avisen Petrichor, som kommer ut to ganger i året og fungerer som Norwegian Rains lookbook. Kunden var opptatt av å formidle merkevarens visjon om å koble det siste innen høyteknologisk og miljøbevisst regntøy, med det ypperste av tradisjonell skredderhåndverk. Samtidig måtte nettsidens funksjonalitet møte kravene til en meget kresen kundegruppe på globalt nivå. Petrichor presenterer kolleksjonen for neste sesong av high-end regnfrakker fra Norwegian Rain. Samtidig presenterer den ulikt redaksjonelt materiale om opphavsbyen, Bergen, og annet stoff som gir leseren bedre forståelse av hva Norwegian Rain står for. En moderne responsiv nettside og den tradisjonelle papiravisen i fullformat er svært viktige for den totale merkevareopplevelsen, da de sammen symboliserer den unike kombinasjonen av høyteknologi, taktilitet og tradisjon som er nøkkelbegreper for Norwegian Rain. 

Bidragsytere

  • Alexander Helle
    Ansvarlig hos kunde
  • Gaute Tenold Aase
    Grafisk Design
  • Christian Strand Bergheim
    Grafisk Design
  • Bent Renné Synnevåg
    Fotograf
  • 2bs
    Webutvikling
  • Codemonster
    Webutvikling
  • Magnus Helgesen
    Grafisk Design
  • Gisle Nes
    Webutvikling