Now Syncronize Balls

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
NSB
Medieplassering
Utendørs og sosiale medier
Folk elsker å klage på NSB. La oss ikke åpne den døra i juryen. Uansett, NSB har mange hundre avganger i døgnet, og nesten 90% er i rute. Utfordringer her, var at vi skulle snakke om de gangene togene ikke er i rute. At du kan få et pushvarsel når toget et forsinket. Bare det å neve forsinkelser er bensin til bålet. Vi valgte derfor en ny og enkel strategi. Når du har et provoserende budskap, velg en beroligende formgrep. Kunne selve formen virke suggererende, slik at folk glemte å være sure? Svaret er ja. Aldri før har det kommet så lite negative kommentarer på budskap om forsinkelser. For toget går jo stort sett på skinner.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Lise Schelvan
    Prosjektleder
  • Gimpville
    Produksjonsbyrå