Ny destinasjonsprofil for Myrkdalen

12037 555d8 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Myrkdalen Fjellandsby
Medieplassering
FriFlyt, BT, Hordalands Avis, Skiinfo, Rails, Flagg, Roll-ups, Messevegg, Myrk øl …..
Ekstern url
http://myrkdalen.no/
I et mektig fjellandskap midt i Fjord-Norge ligger Myrkdalen – eventyrlig, slående vakker og et av de mest snørike stedene nord for Alpene. Myrkdalen har ambisiøse mål. Store hytte- og leilighetsfelt, flere hoteller, servicefasiliteter, butikker, restauranter, skitrekk og turområder skal bygges ut de neste årene. Selskapet eier store deler av verdikjeden og kan dermed utvikle en helhetlig opplevelse. På denne bakgrunn ønsket de en identitet som binder hele kundeopplevelsen sammen og insprierer ansatte og partnere til å levere på merkets løfter. Profilen skal ha appell til alle, enten man skal kjøpe hytte, booke hotellrom eller ta skiheisen. En profil ansatte og lokale kan føle et sterkt eierskap til. Profilen er inspirert av det dramatiske landskapet i området: daler, fjell og fjord. Ved å plassere logo midt på de fleste flater skiller Myrkdalen seg markant fra sine konkurrenter. Grepet er inspirert av Myrkdalens posisjonering ”midt i opplevinga”. Typografien i logoen er helt ny og spesialtegnet for Myrkdalen og er integrert i skrådelingen. Den nye logoen gir assosiasjoner til sport og livsstil like mye som til en destinasjon. Dette gir flere muligheter til merkeutvidelse, for eksempel lokalt øl, klær og sportsutstyr. Slik støttes målet om å bygge merket langs hele verdikjeden.

Bidragsytere

  • Marc Ligeti
    Grafisk Design
  • Stein Øvre
    Grafisk Design
  • Sebastian Reed
    Grafisk Design
  • Anne Kindem
    Prosjektleder
  • Pål Fasseland
    Konsulent