Ny identitet for Hafslund Eco

QL Vxmelk HECO 2
QL Vxmelk HECO 3
QL Vxmelk HECO 4
QL Vxmelk HECO 5
QL Vxmelk HECO 6
QL Vxmelk HECO 7
QL Vxmelk HECO 8
QL Vxmelk HECO 9
QL Vxmelk HECO 10
QL Vxmelk HECO 12
QL Vxmelk HECO 13
QL Vxmelk HECO 14
Sendt inn av
TRY
Kunde
Hafslund Eco
I 2018 fusjonerte selskapene Hafslund og E-CO, og med dette endret konsernet sin rolle og strategi. Fra å være en B2C-aktør, kjent som strømleverandør og nettselskap, er selskapet blitt en B2B aktør med to viktige roller: En moderne industripioner innen ren, fornybar vannkraft. Og et innovasjonsselskap som skaper fremtidens smarte byer og løsninger. Helt siden 1892 har Hafslund Eco vært med på å forme fremtiden. De var der da de aller første vannkraftverkene ble bygget, og vi fikk lys i gatene. Og de er her nå som det fullelektriske samfunnet skal etableres. Den nye identiteten skulle romme den nye strategien og skape intern stolthet på tvers av organisasjonen ved å avspeile denne tosidigheten i selskapet. Historie og fremtid, industri og innovasjon, natur og urbanitet, det konkrete og det abstrakte. Logosymbolet er en speiling, men samtidig en kontrast mellom to ulike former. Det skulle fungere godt på tvers av fysiske, trykte og digitale flater - og ha potensiale for animasjon. Det grafiske elementet en 3D tolkning av logosymbolet - i konstant endring. Det har sterke referanser til hvordan Hafslund har formet det norske landskapet med ingeniørkunst og monumentale anlegg i dramatisk norsk natur - gir samtidig tydelige assosiasjoner til drivkraft, mobilitet, urbanitet og arkitektur.

Bidragsytere

  • Andreas Bjørkeng Sogn
    Brand designer
  • Christopher Køltzow
    Digital designer
  • Håvard Bergo
    Brand designer
  • Sondre Bye Humberset
    Frontend-utvikler
  • Marius Nettum
    Backend-utvikler
  • Alex Krill
    3D/Motion designer
  • Kim Holm
    Motion designer
  • Sigurd Kristiansen
    Motion designer
  • Timo Meyer
    Illustratør
  • Cato Gjertsen
    Tekstforfatter
  • Andreas Vevle
    Digital produsent
  • Cecilie Fasbender
    Digital produsent
  • Martin Jensen
    Digital rådgiver
  • Marie Skajaa Sandegren
    Prosjektleder
  • Tonje Jæger
    Strategisk rådgiver/kundeansvarlig
  • Torgeir Micaelsen
    Seniorrådgiver
  • Mathias Grønhaug Reierth
    Ansvarlig hos kunde
  • Per-Arne Trobjørnsdal
    Ansvarlig hos kunde
  • Per Storm-Mathisen
    Ansvarlig hos kunde
  • Finn Bjørn Ruyter
    Ansvarlig hos kunde
  • Guri Vethe
    Ansvarlig hos kunde