Ny visuell identitet for KLP

Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
KLP
Ekstern url
https://www.klp.no/
KLP har i mer enn 60 år bygget seg opp en stor medlemsbase av ansatte i offentlig sektor. Til tross for at kjennskapen til KLP blant Norges befolkning var høy, var det mange kunder som ikke var klar over at de hadde sin pensjon sikret gjennom KLP. I tråd med KLPs strategi og forretningsplan for perioden 2016-18, var vårt fokus å styrke kjennskapen, og ytterligere differensiere merkevaren KLP. Det er en viktig oppgave å få lov til å ta vare på de som tar vare på oss. Med sykepleiere og brannmenn som sine primærmålgrupper – medlemmene som utgjorde selve grunnen til at KLP ble stiftet, var det deres historier som skulle ligge til grunn for utviklingen av merkevareidentiteten. Logoen skulle stå urørt for å bevare kjennskapen KLP hadde opparbeidet seg, og vi bygget et rikere, historiefortellende visuelt landskap rundt logoen, som skulle bidra til å skape en tydeligere posisjon for selskapet. En bærende, myk illustrativ livslinje følger oss gjennom livets ulike faser, produkter og tjenester. Rolige, emosjonelle farger og vakre, familiære nordiske bilder setter en trygg stemning og minner oss på ”det som er verdt å ta vare på”.

Bidragsytere

  • Sunniva Djupedal
    Grafisk Design
  • Ida Louise Andersen
    Grafisk Design
  • Thomas Ramskjell Larsen
    Grafisk Design
  • Sandra Blikås, ByHands
    Illustrasjon
  • Hilde Bjerkan
    Prosjektleder
  • Anne Marie Brady
    Konsulent