Ny web for Destinasjon Myrkdalen

12070 21988 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Myrkdalen Fjellandsby
Medieplassering
Lansering 26.09.2013
Ekstern url
http://myrkdalen.no/
Nettløsningen til Myrkdalen har samme inspirasjon som destinasjonens nye og nyskapende grafisk profil: den dramatiske naturen i Myrkdalen og posisjonen slik den er nedfelt i utrykket «ekte folk, ekte natur, ekte opplevingar». Myrkdalen.no kjennetegnes av tre nyskapende grep. 1. Segmentering og oppbygging etter ønske om opplevelser Myrkdalen utfordrer tradisjonelle destinasjonsnettsteder ved å segmentere etter følelser og opplevelser og ikke demografi. Lysten på pudderkjøring eller lek i bakken styres ikke etter alder eller sivil status, den styres av individuelle ønsker. 2. Midt i opplevinga Ved å plassere en stor logo midt på forsiden skiller Myrkdalen seg markant fra sine konkurrenter. Dette grepet er inspirert av Myrkdalens posisjonering ”midt i opplevinga”. Logoens plassering har inspirert til å tenke nytt rundt sidens oppbygging på et overordnet nivå. 3. Diagonalens muligheter Gjennom den diagonale delingen får Myrkdalen fram kontraster og dynamikk både når det gjelder innhold og form: Diagonalen gir rom for spennende bevegelser som f.eks den CSS-teknisk utfordrende transformasjonen brukt i karusellen.

Bidragsytere

  • Karin Andenæs
    Webdesign
  • Jonas Myhre Fredin
    Webutvikling
  • Åsmund Indrebø Næs
    Webutvikling
  • Petter Høistad
    Prosjektleder
  • Anne Kindem
    Prosjektleder
  • Pål Fasseland
    Konsulent