Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bakgrunn:
Tøyvask er en moden kategori med høyt prispress.
Organisk vekst er vanskelig. Markedet er mettet, og konkurransen økende.
Alle merkene oppleves å vaske rent. Å ta andeler er utfordrende.
OMO så en fallende trend i markedsandel, preferanse og salg over tid.
Oppgave:
Modernisere OMO for å ta tilbake markedsandeler.
Kommunisere «Fargebevaring» på en emosjonell, distinkt, engasjerende og relevant måte.
OMOs posisjonering ble underbygget på alle flater.
(TV, OLV, SoMe, butikk, Cavai, digitale artikler).
Fantastiske resultater:
4% økning i enhetssalg.
Andelstall +1 % økning over målsatt.
Preferansen økte med hele 5 % over målsatt.
Scorer 20% over gjennomsnitt på liking.