OMO-bamsene

Sendt inn av
TRY
Kunde
Orkla
Bakgrunn: Tøyvask er en moden kategori med høyt prispress. Organisk vekst er vanskelig. Markedet er mettet, og konkurransen økende. Alle merkene oppleves å vaske rent. Å ta andeler er utfordrende. OMO så en fallende trend i markedsandel, preferanse og salg over tid. Oppgave: Modernisere OMO for å ta tilbake markedsandeler. Kommunisere «Fargebevaring» på en emosjonell, distinkt, engasjerende og relevant måte. OMOs posisjonering ble underbygget på alle flater. (TV, OLV, SoMe, butikk, Cavai, digitale artikler). Fantastiske resultater: 4% økning i enhetssalg. Andelstall +1 % økning over målsatt. Preferansen økte med hele 5 % over målsatt. Scorer 20% over gjennomsnitt på liking.

Bidragsytere

  • Preben Moan
    AD
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Helge Gjertveit
    Rådgiver
  • Eline R. Vik
    Prosjektleder
  • Harald Schwartz
    Regissør
  • Nina Lorentzen
    Produsent
  • Gimpville
    Animasjon
  • Susanne Haugenes Bourrie
    Ansvarlig hos kunde
  • Cecilie Garfalk
    Ansvarlig hos kunde
  • Thea Helmen Groth
    Ansvarlig hos kunde
  • Elke Vindenes
    Kreatør
  • OMD
    Mediebyrå
  • Cavai
    Chatbot
  • Cecilie Helsvig
    Digital rådgiver
  • Marthe Waagbø Solli
    Designer
  • Anne Birgitte Nesse
    Designer