Opera Identity

24073 23306 original
24088 cb399 original
24712 75137 original
24715 e6b1e original
24721 3a974 original
24724 8a5ba original
24736 ac47a original
24754 6f1fe original
24763 cb948 original
25567 1b396 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Opera
Medieplassering
Eget
Opera Software skifter navn til Opera. Med sine 350 millioner brukere er dette et av Norges største rebranding-prosjekter. Operas unike teknologi og deres fortrinn i konkurransen med Google, Firefox og Safari er at de komprimerer data, uten kvalitetstap, slik at sluttbruker får tilgang på mer innhold uten å laste ned like mye data som hos konkurrentene. Et fortrinn som gir Opera store markedsandeler spesielt i mindre utviklede verdensdeler. Identiteten til Opera beveger seg nå bort fra en ren typografisk "O" til et symbol som skal konkurrere i en mer kommersiell hverdag preget av store digitale aktører. For at identiteten skal kunne reflektere bedriftens unike fordel er symbolet, den røde O'en, satt i en kommunikativ rolle. Den representerer nå en portal som komprimerer data og tilgjengeligjør mer innhold til forbruker på den andre siden. Vi har gitt den nye Opera-logoen en funksjon som gjør at vi kan visualisere bedriftens verdier ved å visuelt bruke logoen i forskjellige kommunikative settinger. Datamengde og digital informasjon blir gjennom portalen visualisert som ulike typer innhold til deres forbrukere. I tillegg får alle ansatte og brukere en mulighet til å forstå hva selskapet faktisk holder på med - det som skiller Opera fra konkurrentene.

Bidragsytere

  • Jason Kinsella
    Art Director
  • Kjetil Wold
    Annet (må beskrives)
  • Hege Skraastad
    Prosjektleder
  • Gaute Tenhold Aase
    Annet (må beskrives)
  • Christian Bergheim
    Grafisk Design
  • Kristoffer Eidsnes
    Grafisk Design
  • Heidi Wilhelmsen
    Annet (må beskrives)