Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Opera Software skifter navn til Opera. Med sine 350 millioner brukere er dette et av Norges største rebranding-prosjekter. Operas unike teknologi og deres fortrinn i konkurransen med Google, Firefox og Safari er at de komprimerer data, uten kvalitetstap, slik at sluttbruker får tilgang på mer innhold uten å laste ned like mye data som hos konkurrentene. Et fortrinn som gir Opera store markedsandeler spesielt i mindre utviklede verdensdeler.
Identiteten til Opera beveger seg nå bort fra en ren typografisk "O" til et symbol som skal konkurrere i en mer kommersiell hverdag preget av store digitale aktører. For at identiteten skal kunne reflektere bedriftens unike fordel er symbolet, den røde O'en, satt i en kommunikativ rolle. Den representerer nå en portal som komprimerer data og tilgjengeligjør mer innhold til forbruker på den andre siden.
Vi har gitt den nye Opera-logoen en funksjon som gjør at vi kan visualisere bedriftens verdier ved å visuelt bruke logoen i forskjellige kommunikative settinger. Datamengde og digital informasjon blir gjennom portalen visualisert som ulike typer innhold til deres forbrukere. I tillegg får alle ansatte og brukere en mulighet til å forstå hva selskapet faktisk holder på med - det som skiller Opera fra konkurrentene.