Opplev Byen

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
NSB
Medieplassering
Facebook
Høsten er typisk lavsesong på NSB sine regiontog. Jo kaldere og mørkere det blir, jo mindre reiser vi. Så hvordan kan vi skape reiselyst i en periode uten fridager og med mye dårlig vær? Vi måtte få nordmenn til å senke terskelen for å reise, komme seg ut av vinterdvalen, og innse at det å ta seg en helgetur til en annen norsk by verken krever fridager, eller fint vær. Kampanjen startet med rekruttering gjennom Facebook, og etter å ha plukket ut dem som fortjente en tur, lot vi innbyggerne i de respektive byene bestemme hva som skulle oppleves. Deretter sendte vi de utvalgte parene på en snartur til Bergen og Røros som ble filmatisert. Filmene er sett 1,2 millioner ganger på Facebook og Youtube. De to innsendte filmene er kun to i en serie på seks filmer.

Bidragsytere

  • Hanna Sverdrup
    Art Director
  • Erik G. Lysø
    Tekstforfatter
  • Pia Bråthen
    Prosjektleder
  • Paal Nygård
    Annet (må beskrives)
  • Petter Herming
    Annet (må beskrives)
  • Marit Høvik Hartmann
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Harildstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Kai Fischer
    Ansvarlig hos kunde
  • Synne Bjerga Kiil
    Ansvarlig hos kunde
  • Bård Røssevold
    Regissør
  • Caroline Werring
    Producer
  • Vittoria Røkke Passalacqua
    Annet (må beskrives)
  • The Film Agency
    Produksjonsbyrå
  • Hocus Focus
    Klipp
  • Geelmuyden Kiese
    Reklamebyrå