Opplysning

46970 73dce original
46973 809e8 original
46976 adbc3 original
46979 6434d original
46982 ae488 original
46985 7cb56 original
46988 9fec3 original
46991 65c0c original
46994 6960a original
Sendt inn av
ANTI AS
Kunde
Deichman
Bakgrunn Fra bibliotek til destinasjon  En av landets viktigste kultur-institusjoner er ikke lenger bare et bibliotek, men en kulturattraksjon som må tilpasse seg en moderne hverdag og bli den foretrukne møteplassen i konkurranse med andre destinasjoner. Møteplass, konsertarena, lesestund, koding, diskusjonsarena, samlingspunkt for venner, en rikholdig samling og rom som er gode å være i skal åpne opp for inspirasjon, innsikt og kunnskap.  Problemstilling: Hvordan gå fra å være en kultur institusjon til å bli en kulturattraksjon. Løsning Opplysning. Behovet for opplysning er minst like viktig idag som når Carl Deichman donerte samlingen sin i 1785. Derfor var det naturlig å koble identiteten til dette formålet gjennom å bruke opplysning som hovedgrep i uttakene. Dette kommer til syne i selve logoen og de mange grepene som er sentrert rundt denne. Som i typografi, ikonografi, visuelle elementer og en rekke visuelle verktøy der Deichman opplyser gjennom å belyse informasjon. Uttrykket er tydelig, forankret i oppdraget og tilpasset de krav som er satt til synlighet og tilgjengelighet for å møte fremtiden og konkurransen om oppmerksomhet.

Bidragsytere

  • Hege Skraastad
    Prosjektleder
  • Behnam Farazollahi
    Art Director
  • Mats Ottdal
    Annet (må beskrives)
  • Kjetil Østmoen Wold
    Annet (må beskrives)
  • Petter Torgersen Myhr
    Grafisk Design
  • Jørn Johansen
    Ansvarlig hos kunde