Oslo Pix Filmfestival

W YZ Mv QQG OPFF2022 hovedvisuell 4k
W YZ Mv QQG OPFF2022 neonskilt 4k
Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Festivalkontoret
Ekstern url
http://www.oslopix.no
I 2022 skulle Oslo Pix Filmfestival både flytte festivalperiode og lokasjon. For å få med seg publikum fra Rådhusområdet til Grünerløkka, og tiltrekke seg en kresen målgruppe i oppstarten av en travel kulturhøst, var det behov for en ny identitet som var tydelig og direkte. Målet var å fange oppmerksomheten til de som liker å være først ute med å oppdage det neste store og se filmer på kino som ikke nødvendigvis kommer på det ordinære kinoprogrammet, filmer som ikke er for alle. For å oppnå det måtte identiteten være litt mystisk og vekke en følelse av FOMO. Løsningen: Stjerner i øyet. En visuell beskrivelse av følelsen film på kino kan gi – aller mest på filmfestival. En euforisk tilstand; altoppslukende og hengitt. Med en fargerik neon-palett og enkel typografering markerte stjerneøyet seg i bybildet og online.

Bidragsytere

  • Eiliv Gunleiksrud
    Designer
  • Ellinor Larson
    Designer
  • Gro Larsson
    Planner og rådgiver
  • Håkon Fretheim
    Kundeansvarlig
  • Christoffer Rontén
    Art Director
  • Theis Roksvåg
    Tekstforfatter
  • Ida Solem
    SOME-ansvarlig
  • Joachim Hauge
    Interaksjonsdesigner
  • Rune Sandnes
    Teknolog