Pakningsdesign for Stolt Bryggeri

Sendt inn av
Headspin
Kunde
Stolt Bryggeri
Stolts nye identitet, som inkluderer både navn, logo og nye etiketter, skulle appellere til nye og yngre målgrupper. Samtidig var det viktig at historien og den lokale tilhørigheten ble ivaretatt. Stolt Bryggeri er en kompisgjeng, som alle brenner for godt håndverk. Dette var noe vi tok igjen i logoen – en kameratslig «fist bump». Etter å ha lansert fire nye butikk-øl med stor suksess (Stolt er blant bryggeriene som vokste mest i fjor), var det sommeren 2018 tid for å lansere bryggeriets første pol-øl på boks. Vi utviklet et gjentakende design for 0,44-litersbokser. Ved å bruke faste elementer, med samme oppsett for innhold og alt av informasjon som må med, kunne vi i større grad leke oss med illustrasjonene – og samtidig være sikre på at merkevaren har en konsistent look and feel. For å skille Stolt fra konkurrentene, valgte vi å utvikle et minimalistisk, grafisk uttrykk med bruk av preg og hot-folie. Resultatet er – så langt – en serie bestående av seks forskjellige bokser. Denne serien er designet for å appellere til et mer «bevisst» publikum, noe som gjenspeiles i etikettdesign, papirvalg og øl-navn – som alle er med på å gi en «premium», taktil feeling.

Bidragsytere

  • Sara Husby
    Tekstforfatter
  • Luka Petric
    Art Director
  • Saira M. Butt
    Konsulent