Paleet

Sendt inn av
Neue Design Studio
Kunde
KLP Eiendom
Medieplassering
3.9.14
Ekstern url
http://www.paleet.no/
Medalje
Gullblyanten 2014
Sølv, Design - Identitet
Paleet retter seg mot et mote- og livsstilssegment der kundene er kvalitetsbevisste, krevende og nysgjerrige. Det var viktig å vise en tilhørighet til både mote og shopping, samtidig som det var et mål fra starten av å utfordre markedet, bringe inn nye virkemidler og bruke identiteten/strategien til å reposisjonere Paleet. Identiteten kombinerer et klassisk high-end uttrykk med en ”art meets commerce” tankegang. Dette er med å gir identiteten både en elegant og mer "rebelsk" side. I motsetning til mye ”high-end”-kommunikasjon, skal designet bidra til å gi Paleet en levende og varm personlighet. Tosidigheten, det elegante mot det rebelske, det absurde mot det vakre, det forsiktige mot det støyende - gjør at merkevaren oppleves menneskelig. Også i fargepalett, typografivalg etc har vi forsterket tosidigheten og kontastene ytterligere. Logoen er ikke bare en signatur, slik det ofte er i kategorien, men istedet et aktivt element. Ideen er basert på et klassisk håndverkssymbol - med en tvist. Bruken er inspirert av hvordan mote-magasinhoder tradisjonelt har blitt benyttet. Den brukes på ulike måter, og forsterker slik merkevarens rebelske side. Designet tar høyde for at senteret har en årssyklus som krever variasjon. Hvert år utvikles nye profilbilder, som benyttes i profil og kommunikasjon.

Bidragsytere

  • Lars Håvard Dahlstrøm
    Kreativ leder
  • Nora Bremnæs
    Art Director
  • Henrik Wold Kraglund
    Grafisk Design
  • Benjamin Stenmarck
    Grafisk Design
  • Gørill Kvamme
    Konsulent
  • Kristine Jakobsen
    Fotograf
  • Dekode
    Webutvikling
  • Erlend Tangen Istad
    Webdesign
  • Øystein Aurlien
    Ansvarlig hos kunde
  • Racecar
    Annet (må beskrives)