Politiker / humor

25678 20361 original
25681 4b65a original
25684 76f45 original
25687 e5036 original
25690 162ac original
Sendt inn av
TRY
Kunde
TVNorge
Medieplassering
Utendørs boards
TVNorge byr på humor, kjendiser, reality og flaue øyeblikk, og svært lite aktualitet og nyheter. Faktisk absolutt ingenting. Høsten 2015 skulle vi profilerte TVNorge som best på humor- akkurat samtidig som det langt mer seriøse kommunevalget dominerte tv og utendørs-bildet. Vår strategi ble å sette TVNorge i kontrast til sine mer seriøse konkurrenter med setningen TVNorge: Best på humor. Dårligst på kommunevalg. Ettersom politisk reklame på tv er forbudt i Norge, domineres utendørsmediet i valgperioder i stor grad av politiske budskap. Vi lagde derfor utendørsløsninger der humorprofilene til TVNorge oppfordret folk til å se på sine programmer. Estetikken til løsningene er lånt fra ikoniske politiske propagandaplakater, noe som gjorde dem både iøynefallende og relevante der de hang side om side med utendørsreklame for landets mange politiske partier. På to av løsningene har vi benytte oss av illustrasjon. På de resterende tre har vi manipulert bilder. Målet var hele tiden å ligne mest mulig på propagandaplakatene vi etterlignet.

Bidragsytere

  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Katja Krogh
    Ansvarlig hos kunde
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Arild Sæther
    Illustrasjon