Postmannen

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Posten
Medieplassering
Tv, kino og sosiale medier
Høsten 2019 var oppgaven å lage en tradisjonell TV-reklame for Posten, med hovedmålgruppe unge mellom 15 og 34 år. En målgruppe som ikke bryr seg om lineær TV. I en tid hvor koselige julebudskap florerer. Posten opplever stadig mer press fra internasjonale konkurrenter som tar større andel av oppmerksomheten og markedet. Og med et synkende mediebudsjett var vi avhengige av en idé som skapte fortjent oppmerksomhet, og som hadde tydelig tilknytning til postens viktigste produkt: Postmannen. Løsningen ble å kombinere to av historiens mest kjente fortellinger; fortellingen om jesu fødsel og vandrehistorien om postmannens barn. Vi har med dette laget en film som det har blitt snakket om i hele desember måned, både inn- og utland. Med 64% avsender identitet og at 64% av hovedmålgruppen kan huske å ha sett den, til tross for at den ble sendt på TV.

Bidragsytere

  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Sara Marie Hødnebø
    Art Director
  • Anette Bellika Finnanger
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Marius Eriksen
    Konsulent
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Thomas Eklo Skaara
    Grafisk Design
  • Einar Film & Fortellinger
    Produksjonsbyrå
  • Filip Nilsson
    Regissør
  • Krister Svensli
    Producer
  • POL
    Reklamebyrå
  • Henriette Løberg Carlsen
    Producer
  • Niklas Jonansson
    Filmfotograf
  • Peter Brandt
    Klipp
  • Monica Solberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Hege Barbara Aarhus
    Ansvarlig hos kunde
  • Guri Neby
    Producer