Postmannen

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Posten
Medieplassering
Tv, kino og sosiale medier
Høsten 2019 var oppgaven å lage en tradisjonell TV-reklame for Posten, med hovedmålgruppe unge mellom 15 og 34 år. En målgruppe som ikke bryr seg om lineær TV. I en tid hvor koselige julebudskap florerer. Posten opplever stadig mer press fra internasjonale konkurrenter som tar større andel av oppmerksomheten og markedet. Og med et synkende mediebudsjett var vi avhengige av en idé som skapte fortjent oppmerksomhet, og som hadde et tydelig tilknytning til postens viktigste produkt: Postmannen. Ideen var å kombinere to av historiens mest kjente fortellinger; fortellingen om jesu fødsel og vandrehistorien om postmannens barn, laget vi filmen som hinter om at postmannen kanskje hadde en større rolle rundt Jesu-fødsel enn først antatt. For at denne ideen ikke skulle falle platt måtte produksjonsverdien være høy. Her var det fokus på detaljer i alt fra kostyme, til location, rekvisitter, casting og musikk. Kostymet er for eksempel designet med utgangspunkt i postuniformen som blir brukt i dag men i datidens drakt, og musikken er komponert og spilt inn med et orkester.

Bidragsytere

  • Thomas Eklo Skaara
    Grafisk Design
  • Monica Solberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Einar Film & Fortellinger
    Produksjonsbyrå
  • Filip Nilsson
    Regissør
  • Hege Barbara Aarhus
    Ansvarlig hos kunde
  • Krister Svensli
    Producer
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Guri Neby
    Producer
  • POL
    Reklamebyrå
  • Sara Marie Hødnebø
    Art Director
  • Henriette Løberg Carlsen
    Producer
  • Anette Bellika Finnanger
    Art Director
  • Niklas Jonansson
    Filmfotograf
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Peter Brandt
    Klipp
  • Marius Eriksen
    Konsulent
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder