Project21id

V ZG Wlldx Screenshot 2022 01 27 at 22 11 57
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Sulland
Hvordan kan vi skape engasjement og aktivere de over 1000 medarbeiderene i lanseringen av bilforhandler Sulland sin nye identitet? <br /><br />Når nye biler lanseres på markedet, er bilene ofte testet i Norge før de slippes i markedet, de opptrer med et kumuflasjemønster for å ikke avsløre bilmerke eller nye oppdateringer. Ved å produsere opp 5 ulike biler i et spesialdesignet kamuflasje med inkorporerte QR-koder kjørte vi Norge på langs. Dette for å skape nysgjerrighet rundt det de som jobber med bil er opptatt av, nyheten om noe nytt i bil-kategorien. <br /><br />Det tok av, ikke bare hos utsalgs-stedene vi kjørte forbi, men også i lokalavisene i hele Norge. Når man gikk inn på websiden project21id, som var satt opp med hemmelig ip adresse i Tyskland ,og vi opprettet egne forum internt for å diskutere, ble engasjementet stort. Nettsiden med nedtelling til lanseringsdag ble brukt for å promotere nye oppdateringer og fete bil klipp samtidig som egen instagram kanaler og messenger forum ble brukt for å skape dialog hos alle de ansatte. De ansatte fikk beskjed om at de måtte møte på lanseringsdatoen både fysisk og digitalt hvor selskapet avslørte at den nye identiteten ikke var en ny bil, men selve selskapet.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold Østmoen
    Kreativ Leder
  • Balder D. Dysthe
    Lead Designer & Motion
  • Jens Haugen
    Kreativ Leder & Regi
  • Magnus Vanem
    Filmfotograf
  • Ellen Østmoen
    Prosjektleder
  • Sindre Risheim
    Senior Designer
  • Tor Hernan Floor
    Digital Rådgiver
  • Van C. Lam
    Performance Manager
  • Magnus Solberg Nygård
    Leder kommunikasjon
  • Knut Stian Lervik
    Markedssjef