Project21Id

Nxgb X Xno 272131840 1062449104482423 8241519520475055595 n
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Sulland Gruppen
Hvordan kan vi skape engasjement og PR rundt lanseringen av bilforhandler Sulland sin nye identitet? <br /><br />Når nye biler lanseres på markedet, er bilene ofte testet i Norge før de slippes i markedet, de opptrer med et kumuflasjemønster for å ikke avsløre bilmerke eller nye oppdateringer. Ved å produsere opp 5 ulike biler i et spesialdesignet kamuflasje med inkorporerte QR-koder kjørte vi Norge på langs. Dette for å skape nysgjerrighet rundt det de som jobber med bil er opptatt av, nyheten om noe nytt i bil-kategorien. <br /><br />Det tok av, ikke bare hos utsalgs-stedene vi kjørte forbi, men hos vanlige folk ved ladestasjonene vi stod parkert på. Når praten kom igang i SoMe ble også i lokalavisene i hele Norge engasjert. Når man gikk inn på websiden project21id, som var satt opp med hemmelig ip adresse i Tyskland ,og vi opprettet egne forum der man diskuterte bil ble nysgjerrigheten og tesene om hva dette er bare enda større. På denne måten fikk vi for første gang nasjonal PR rundt lanseringen av en identitet og ikke bare spørsmålet om hvor mye kostet en ny logo.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold Østmoen
    Kreativ Leder
  • Jens Haugen
    Kreativ Leder & Regi
  • Magnus Vanem
    Filmfotograf
  • Balder D. Dysthe
    Lead Designer & Motion
  • Ellen Østmoen
    Prosjektleder
  • Sindre Risheim
    Senior Designer
  • Tor Hernan Floor
    Digital Rådgiver
  • Van C. Lam
    Performance Manager
  • Magnus Solberg Nygård
    Leder kommunikasjon
  • Knut Stian Lervik
    Markedssjef