Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Dødsannonser er noe alle kjenner til. Enten man har skrevet en, eller om man bare blar forbi mens man leser avisen om morgenen.
RIP Henry er en ny originalserie på Viaplay, hvor døden er et sentralt tema. Serien handler om en arrogant lege som får en uhelbredelig sykdom. Viaplay har teaset serien på en måte som gjør seeren nysgjerrig; dør hovedpersonen eller gjør han ikke? Viaplay ønsket noe som skulle promotere og trekke oppmerksomhet til den nye serien, i tillegg til distribusjon av ordinære serieplakater.
Derfor utformet vi printannonser som så ut som en dødsannonse. Dødsannonsens utforming lot oss dra nytte av formatet til å tease serien gjennom små hint i teksten. Annonsene ble publisert i Aftenposten og VG, samt på utendørsflater i bybildet.