Redd deg selv fra brunsneglene!

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Selvaag Bolig
Medieplassering
YouTube, Facebook og Instagram
I 2018 startet Selvaag Bolig salget av leiligheter i deres nye prosjekt, Trævarefabrikken, på Strømmen. Strømmen består i stor grad av eneboliger. Vi måtte derfor overbevise eneboligeiere om å flytte fra hus til leilighet - ingen enkel jobb. Vi måtte ta tak i et bakside ved å eie hus, som var så emosjonelt ladet at folk kunne se verdien av en mindre, hageløs bolig. Hvert år invaderer brunsnegler hager over hele landet. Folk er desperate etter å bli kvitt den svartelistete sneglen, men dessverre er det slik at sneglen er kommet for å bli. Det finnes ingen måte å utrydde dem på. For å minne folk på denne mørke siden ved å ha hus og hage, bygget vi et miniatyrnabolag. Slik kunne vi vise den reelle størrelsen på det egentlig ganske lille problemet. Med snegler i størrelse 1:200, tok vi arkitekturens skalamodeller inn i et skrekkunivers, og ga på den måten liv til en ellers kjedelig og teknisk modellverden. Sånn gjorde vi husdrømmen om til et mareritt. Filmene ble tilpasset ulike plasseringer i lengde og format (16:9 og 1:1). Kampanjen fikk en ROI på 233%.

Bidragsytere

  • Ole Andreas Finseth
    Art Director
  • Anne Marte Smebye
    Tekstforfatter
  • Hans Moe
    Konsulent
  • Karoline Nybakk
    Prosjektleder
  • Marianne Sæther
    Grafisk Design
  • PRAVDA
    Produksjonsbyrå
  • Leif Henning Broch Johnsen
    Regissør
  • Christian Mona
    Regissør
  • Aasmund Amundsen
    Klipp
  • Adam Grüner
    Annet (må beskrives)
  • Line Bjerck Ruud
    Ansvarlig hos kunde
  • Erik Schøien
    Producer