Redesign Dent vanepastiller

7437 a8865 original
7438 72c8a original
7439 fc614 original
7440 bed8d original
7441 de2f5 original
7442 e75f1 original
Sendt inn av
Tangram Design
Kunde
Brynild Gruppen
Dent er et kjent merke og kjært alternativ blant pastiller. Dent har blitt knyttet opp mot det gammeldagse, trygge og klassiske. Sammenlignet med konkurrenten Läkerol ble Dent oppfattet som noe traust og kjedelig. Dent vanepastiller er et høyimpulsprodukt som raskt må vekke oppmerksomhet og skape gjenkjennelse, samt effektivt kommunisere smak og avsender. Ambisjonen vår var derfor å gi Dent mer effekt i butikkhylla. Dents visuelle produktidentitet fortjente en oppdatering. Det fine ved pastillen måtte fortelles - aromaen, kulturen, den personlige favoritten. Dents nye visuelle produktidentitet skaper et sterkere særpreg og styrkede fjernsignaler. Urter og smak formidles gjennom vakre illustrasjoner, samtidig opprettholdes fargekodingen. Serien har fått to nye smaker og paletten består nå av en grønn, sort, rød og lilla Dent. Det kremfargede stempelmerket skaper en “ramme” som gjør at pastillesken lyser i hylla, samtidig står logoen enda tydeligere frem på lys bakgrunn. Typiske nærsignaler fra vakre pastillesker som sølvfoliering, preg og elegant typografi er tatt med videre; det eksklusive element når pastillesken tilbys en sidemann. Dent med sitt nye egenartede visuelle uttrykk skiller seg tydelig fra konkurrentene. Produktets selvbevisste stolthet er styrket og Dent har igjen blitt et lekkert produkt, en amulett man alltid har med seg og liker å kunne by på.

Bidragsytere

  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Line Støtvig
    Annet (må beskrives)
  • Alexandra Kloster
    Grafisk Design
  • Klaus Dalseth
    Annet (må beskrives)
  • May Britt Lunde Baumann
    Prosjektleder
  • Torunn Mjølner Akselsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Flemming A. Formoe
    Ansvarlig hos kunde