Regningen

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Fonus begravelsesbyrå
Medieplassering
A-magasinet
Hvordan skape utvikling i en bransje som ikke ønsker endring? Det var utfordringen som møtte oss da vi skulle lansere Norges første nettbutikk for gravferdsbyrået Fonus. Vi ble kjent med en lukket bransje som systematisk motarbeider endring, og var bekymret for at lansering av nettbutikken skulle bli stemplet som uetisk (et vanlig mottrekk i bransjen) og kynisk. Det viktigste grepet i kampanjen var å snu denne problemstillingen på hodet: En nettbutikk fjerner kjøpspresset! Printannonsen var en del av en større kampanje med andre elementer (nettfilm, nettannonser og PR) der nettbutikken skulle bli det første beviset på at Fonus tar opp kampen mot en lukket begravelsesbransje og setter standarden for en ny bransjepraksis – på de etterlattes premisser.

Bidragsytere

  • Eva Sannum
    Kreativ leder
  • Vidar Singh
    Kreativ leder
  • Christopher Mortensen
    Konsulent
  • Rune Schanke Eikum
    Prosjektleder
  • Elle-Beth Lønnestad
    Prosjektleder
  • Juie Nord
    Tekstforfatter
  • Cathleen Røddig Rønning
    AD-assistent
  • Kim Thuen
    Art Director
  • Aron Lindegård
    Art Director
  • Per Øyvind Weum
    Grafisk Design
  • Øivind Roald Winge
    Art Director
  • Trygve A. Tønnessen
    Tekstforfatter