Rein

7269 aa089 original
7270 a9e9e original
7271 b8994 original
7272 3b2d6 original
7274 c0ee8 original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Markedsutvalget for reinkjøtt
Markedsutvalget for reinkjøtt er gitt i oppgave å arbeide planmessig med generisk markedsføring av Norsk Reinsdyrkjøtt. Hovedoppgaven til markedsutvalget er å sikre oppmerksomhet og kjøpsutløsende adferd hos forbruker. Strømme Throndsen Design fikk i oppgave å utvikle en visuell identitet som danner grunnlaget for en generisk kommunikasjonsplattform for norsk reinsdyrkjøtt. Den visuelle identiteten skal også fungere godt for distributører, HoReCa og eksterne samarbeidspartnere som matprat.no. Det er også svært viktig at den skaper stolthet og engasjement hos reineierne på vidda. Designet har som mål å skape et ”fotavtrykk” i markedet knyttet til verdiene smakfull, ekte, ren og naturlig og etterlate et inntrykk av reinsdyrkjøtt som det smakfulle og møre kjøttet fra vidda. Fotograf Tom Gustavsen fikk i oppgave å finne helten på vidda, og dette er den bærende ideen i designutviklingen. Ordbildet er enkelt, men skaper umiddelbar illusjon av reinsdyrgeviret. Fargepaletten er inspirert av fargene du møter på vidda og bildene knyttes både til det barske, tøffe og det nære, ekte og stolte. Vidda vises som den er og bryter dermed med kategorispråket som ofte spiller på nasjonalfarger og lokale logoer. Dette gir opplevelsen av noe genuint ekte, ærlig og nært. Et naturprodukt produsert på naturens egne premisser.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Linda Gundersen
    Grafisk Design
  • Tom Gustavsen
    Fotograf