«Skolens stemme» - Rekrutteringskampanje 2012

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Westerdals
Medieplassering
Print: Aftenposten, Spirit, Natt og Dag, Filmmagasinet, Fredag, Vice Mag. Capa kino. Diverse online steder.
Oppgave: Westerdals ville øke antall søkere til samtlige studieretninger, med særlig vekt på de tre linjene som historisk sett har hatt færrest søkere: Film & TV, Eksponeringsdesign og Experience & Event Design. Mange ulike og tildels komplekse budskap om skolen og linjene skulle kommuniseres. Idé: Vi ga skolen noe den ikke har hatt før: en klar og tydelig stemme. Med en enkel visuell form, lot vi «Skolens stemme» snakke gjennom generelle, studiespesifikke og skreddersydde budskap for print, nett og kino. Resultater: Westerdals satte søkerrekord med nær 1000 søkere på 160 plasser. Ekstra gledelig var det at de tre fokuslinjene opplevde den største økningen i antall søkere.

Bidragsytere

  • Ulrik Solum Waagsether
    Tekstforfatter
  • Sindre Veseth Foss
    Art Director
  • Henrik Øinæs Habberstad
    Konsulent
  • Knut-Ole Mathisen
    AD-assistent
  • Mette Løland
    Prosjektleder
  • Tom Kvisle
    Ansvarlig hos kunde
  • Siw Lerhaugen
    Ansvarlig hos kunde
  • Storyline Studios
    Regissør
  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter