RFSU Regnfrakk

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
RFSU
Medieplassering
Facebook
Hver sommer samles mange unge mennesker på festival. Kondommerket RFSU ønsket å minne festivaldeltagere på å huske beskyttelse. Utfordringen var at RFSU er en non-profit-organisasjon, uten store sponsor-budsjetter. Skulle RFSU få festivalplass, måtte de komme inn bakveien. Heldigvis har Norge ganske uforutsigbart festivalvær. Løsningen ble derfor: Veldig store kondomer. Vi fikk laget 10.000 kondomformede festivalregnfrakker, besøkte tre store festivaler og ventet på regn. Så fort det øste ned, delte vi dem ut. For å beskytte nøye utvalgte festivalantrekk, ble festivaldeltagerne forvandlet til vandrende reklameplakater som demonstrerte kondomens viktigste funksjon: å beskytte. På grunn av sin noe spesielle egenart, fikk kondomregnfrakkene mye oppmerksomhet. Både på festivalene og i sosiale medier. For å få innpass på flere festivaler, laget vi også en film som demonstrerte kondomregnfrakkene og oppfordret festivalgjengere til å bestille sin på Snapchat, Facebook eller nett. Med under 100.000 i mediebudsjett presterte kampanjen: Å dele ut 10.000 kondomregnfrakker (vi gikk tomme) Å nå ut til 2 millioner mennesker i målgruppa på Facebook At kampanjefilmen ble sett 1.2 millioner ganger At kampanjen fikk 28.477 reaksjoner på Facebook At RFSU fikk 1200 nye venner på Snap og over 500 på Facebook. At kampanjen ble gjennomført i både Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Bidragsytere

  • Kevin Dippner
    Webutvikling
  • Oda Loise Toven
    Annet (må beskrives)
  • Gard Frimannslund Refvik
    Grafisk Design
  • Sigmund Malkenes
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Berg Slang
    Tekstforfatter