Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Hver sommer samles mange unge mennesker på festival. Kondommerket RFSU ønsket å minne festivaldeltagere på å huske beskyttelse. Utfordringen var at RFSU er en non-profit-organisasjon, uten store sponsor-budsjetter. Skulle RFSU få festivalplass, måtte de komme inn bakveien.
Heldigvis har Norge ganske uforutsigbart festivalvær. Løsningen ble derfor:
Veldig store kondomer.
Vi fikk laget 10.000 kondomformede festivalregnfrakker, besøkte tre store festivaler og ventet på regn. Så fort det øste ned, delte vi dem ut. For å beskytte nøye utvalgte festivalantrekk, ble festivaldeltagerne forvandlet til vandrende reklameplakater som demonstrerte kondomens viktigste funksjon: å beskytte. På grunn av sin noe spesielle egenart, fikk kondomregnfrakkene mye oppmerksomhet. Både på festivalene og i sosiale medier. For å få innpass på flere festivaler, laget vi også en film som demonstrerte kondomregnfrakkene og oppfordret festivalgjengere til å bestille sin på Snapchat, Facebook eller nett.
Med under 100.000 i mediebudsjett presterte kampanjen:
Å dele ut 10.000 kondomregnfrakker (vi gikk tomme)
Å nå ut til 2 millioner mennesker i målgruppa på Facebook
At kampanjefilmen ble sett 1.2 millioner ganger
At kampanjen fikk 28.477 reaksjoner på Facebook
At RFSU fikk 1200 nye venner på Snap og over 500 på Facebook.
At kampanjen ble gjennomført i både Norge, Sverige, Danmark og Finland.